dijous, 11 d’agost del 2016

Tots contra Márquez

Tots contra Márquez

Els pilots de Yamaha i Ducati intenten superar el català a Àustria per mirar d'endarrerir el màxim possible el seu tercer títol de MotoGP                         

Tots contra Márquez

Dijous, 11 d'agost del 2016 - 21:07 CEST
EL PERIODICO                                          
És impressionant. Si vas al remodelat circuit de Spielberg, enmig dels boscos austríacs, i veus el que el milmilionari Dietrich Mateschitz, amo de Red Bull, ha invertit i fet en aquest preciós i velocíssim traçat, entens a la perfecció com i per què va finançar el salt estratosfèric de Felix Baumgartner. Es tracta, sempre, de fer coses espectaculars, que cridn l'atenció i que portin la firma de Red Bull. Als lavabos del circuit de Spielberg s'hi pot organitzar un sopar de gala i pot ser que qui desentoni siguin els convidats.
No pot ser més bonic. I allà, entre muntanyes i gairebé fred, el tetracampió català Marc Márquez (Honda), el ‘rookie’ més espectacular de la història de MotoGP, comença la segona part del Mundial defensant l'avantatge que ha guanyat astutament sobre el mallorquí Jorge Lorenzo (Yamaha) i el veterà italià Valentino Rossi (Yamaha), als quals supera per 48 i 59 punts, respectivament, gairebé dues victòries, quan falten nou curses (225 punts).
TOTES LES MIRADES SOBRE MÁRQUEZ
Tothom mirava Márquez avui... i les Ducati. A Márquez perquè, havent canviat de mentalitat al no tenir la millor moto, ha sabut apoderar-se del liderat de la mateixa manera que feia el ‘Doctor’, amb més intel·ligència que agressivitat. I a Ducati perquè, fa dues setmanes, va dominar a plaer els entrenaments a Spielberg, davant de tots els altres. És clar que no hi eren ni Márquez ni Dani Pedrosa. “Sí, és veritat, estaria bé que aconseguíssim quedar davant d'Honda i Ducati”, ha dit Lorenzo, “però estaria millor que em recuperés de les últimes carreres”. “Seria fantàstic que Ducati endarrerís el Marc (Márquez), però nosaltres hem d'intentar estar al davant, cosa que no serà gens fàcil”, va reconèixer Rossi.
Valentino Rossi
PILOT DE MOVISTAR-YAMAHA

"Sí, estaria bé que Ducati ens ajudés a endarrerir una mica Márquez, però nosaltres hauríem de ser al davant"

I és que sempre que s'ha estrenat un traçat (i aquest meravellós Spielberg ho és, ja que feia 19 anys que MotoGP no visitava Àustria), Márquez ha guanyat: ho va fer en el debut de Termas de Río Hondo (Argentina) i en el baptisme d'Austin (Texas, EUA). “No sabem com es comportarà el Marc, perquè no va estar en el test i, per tant, el primer que haurem d'analitzar és la seva adaptació a un circuit en què no ha corregut”.
AMB L'AJUDA DE CRUTCHLOW
¿I Márquez? Segueix somrient. “Tinc unes ganes boges, suposo que com tots, de tornar a córrer. Necessito no moure'm del podi. La veritat és que quan vam fer voltes a Spielberg amb l'Honda ‘MotoGP’ de carrer, una moto impressionant però, és clar, no és la de carreres, ja vam comprovar, el Dani i jo, que és un traçat molt ràpid, més del que ens pensàvem. Per sort, començarem amb les dades que ens ha donat Cal (Crutchlow, pilot d'Honda que sí que va estar en el test del juliol) i veurem com ens va”.
Tothom creu que si Márquez resisteix l'atac de Yamaha i Ducati en les pròximes quatre curses (Àustria, Brno, Anglaterra i San Marino, incloses en les següents cinc setmanes), pot ser campió del món en el triplet de Japó-Austràlia-Malàisia. “El Marc ens porta bastant avantatge, sí, però queden 225 punts i són molts, així que estem animats. És millor córrer quatre curses en cinc setmanes que tenir més aturades”, va explicar Rossi.
Marc Márquez
PILOT DE REPSOL-HONDA

"Tinc, suposo que com tots, unes ganes boges de tornar a córrer. Començarem amb les dades que ens ha donat Crutchlow i veurem com ens va"

POR ALS NOUS MICHELIN
Les Ducati, en efecte, se saben favorites però, amb el canvi de subministrador de pneumàtics, dels japonesos Bridgestone als francesos Michelin, sempre els queda el dubte de com es comportaran les rodes al llarg de tota la cursa. “Vam ser velocíssims i els millors en el test de juliol, és cert”, recorda el ‘ducatista’ Andrea Iannone, “però una cosa són els entrenaments i una altra, de molt diferent, la carrera, ja que qualsevol circumstància i, molt especialment, els pneumàtics, poden canviar-ho tot”.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada